luni, 10 ianuarie 2011

Romanta meschina

Nu sunt ce par a fi, caci inlauntrul meu de mult traieste-n coma, e fad, e sters si fara de-nviere, iar temeliile-mi se sfarma-n praf cernut din piatra neclintita, cum era odat' . Nu sunt ce par a fi, caci dincolo de trupu-mi fluturatec si morbid mai zace doar movila unui suflet gol, ars parca pe rugul soartei deloc deloc izbavitoare existentei mele. Ma-nalta o cenusa stearpa, insipida, ma cladeste in trup, se materializeaza inmarmurita in chip de mine. Nici Narcis, nici Apollo si nici Zeus nu m-arat, nici Seneca, Aristotel sau Cesar sa nu-ti par. Mi-s parca om senil, dar intelept, caci ce-i mai multumitor pe-aceasta lume decat sa fi constient de de propria-ti nebunie? Imaginea fiintei mele nu este decat o metamorfoza a amprentelor lasate de raul ce ma bantuie parca fara sfarsit, intr-un monument arhaic de prin illo tempore,  dar care inca mai spera la o prabusire nicicand ivita. Nu sunt ce par a fi, sunt ceea ce par prin existenta, anume un actor fara de replici pe-o scena-rebut a acestei lumi cazute adanc in pacatul preacurviei; actorul fara de grai, ce isi mimeaza traiul si-apoi dispare in neant... Nu sunt ce par a fi... Sunt Eu, omul creat spre nemurire, cum si tu ai aceeasi soarta, doar ca eu...sau tu, de fapt, omiti ceva. Nu te-ai intrebat nicicand cine sau ce esti cu adevarat. Raspunsul il am tot eu. Tu esti Eu, iar Eu sunt inca o umbra ce tine de rece dedesubtului ce ne poarta frenetic spre nicaieri. Si-atunci, ce cauti tu in viata mea? Eu mai raman pe loc, deci poti sa iesi din mine, pierzania e pentru voi, eu ma pastrez spre nemurire. Doar asa imi voi putea razbuna menirea, si-atunci, abia atunci, la implinire, cand nu voi mai cunoaste sensul niciunui fiasco pe drumul spre-mpacare, vei intelege, poate, ca tu ai fost un muritor, iar Eu o umbr-a nemuririi. Nu sunt ce par a fi... Dezbraca-ma de mine si poarta-ma tu, de vrei sa-mi intelegi candva ego-ul in delir. 


[Nu esti ce pari a fi. Te resemnezi ca tremurand crucificat si-o sa ramai decat... Cel care esti!]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu